Tjelesne aktivnosti u periodu od 11.5.2020. do 18.5.2020.
11. svibnja 2020.Informatika – aktivnosti u periodu od 11.5.2020. do 18.5.2020.
12. svibnja 2020.11.5.2020. do 18.5.2020.
Dragi roditelji,
u nastavku Vam dostavljamo materijale za period od 11.5.2020. do 18.5.2020. godine koje je pripremila odgojiteljica Snježana Merdžan uz podršku pedagoginje Olivere Medak i psihologinje Edite Mucić Šutić. Odgojiteljica Snježana Merdžan angažirana je na EU projektu naziva “Dječji vrtić Ploče djeci i roditeljima”, oznake UP.02.2.2.08.0040, prema pravilima trajnog Poziva na dostavu projektnih prijedloga UP.02.2.2.08. “Unaprjeđenje usluga za djecu u sustavu ranog i predškolskog sustava i obrazovanja”., iz Europskog socijalnog fonda u financijskom razdoblju 2014.-2020.
Ovo su samo prijedlozi što u ovoj izvanrednoj situaciji pandemije Covid-19 možete svakodnevno raditi s djecom u svojim domovima i pri tom se dobro zabaviti.
Također, molimo Vas da sačuvate dječje uratke. Radove možete fotografirati i poslati na našu e-mail adresu dv.ploce@gmail.com te ih možemo uz Vašu suglasnost objaviti na našoj web stranici.
Draga djeco i u ovom tjednu nastavljamo s temom voda . Pripremili smo vam križaljku i jedan zanimljivi pokus koji možete sami napraviti kod kuće. Mi smo ga nazvali „Što će držati vodu ?”, ali ako smislite neki bolji naziv možemo ga i preimenovati.
MOZGAJMO ZAJEDNO!
NASTAVLJAMO ISTRAŽIVATI KARAKTERISTIKE VODA. PRIPREMILI SMO VAM JEDNU KRIŽALJKU. MOŽETE JU RJEŠAVATI I NA RAČUNALU TAKO DA KLIKNETE NA POVEZNICU:
https://www.bookwidgets.com/play/7W7N7J?teacher_id=5415426656829440
I MOŽETE JU ISPRINTATI I KAO SLIKU.
AKO NISTE USPJELI NUDIMO VAM I RJEŠENJA:
- TEKUĆINA
- PARA
- LED
- VODOPAD
POKUS – ŠTO ĆE DRŽATI VODU
Za pokus će vam biti potreban ovaj materijal :
– nekoliko predmeta koji zadržavaju vodu : čaša, šalica, žlica, kartonska kutija, spužva, plastična vrećica
– nekoliko predmeta koji ne zadržavaju vodu : podmetač za cvijeće s rupom, slamka za vodu, široko pletena košara, cjediljka za čaj, ljevak
– kanta ili veća posuda sa vodom
– veliki papir pričvršćen na zid s dvije kolone, obilježene različitim simbolima ( npr. neki znak za vodu i prekriženi isti znak )
Uvodna aktivnost
– Pokazati djeci šalicu uz pitanje : „ Može li ona držati vodu ?” Razgovarati s djecom o svojstvima šalice koje omogućuju da se voda u njoj zadržava ( „ nepropusni ” materijal, zdjelasti oblik, i sl. )
Istraživačke aktivnosti :
– Zagrabiti šalicom vodu iz veće posude s vodom i potvrditi točnost predviđanja. Potopiti dio šalice u vodu i potvrditi točnost predviđanja.
– Pokazati djeci jedan od predmeta koji ne drži vodu uz pitanje: „ Može li ovo držati vodu ?” Zatražite odgovor – drži li to vodu ili ne – i da objasne zašto.
– Neka dijete pokuša zagrabiti tim predmetom vodu i potopiti ga u nju. Potvrditi točnost predviđanja.
– Pitati dijete :
– „ U koju ćemo kolonu uvrstiti ovaj predmet ?”
– „ Jesi li dobro predvidio/la ?”
– „ Jesi li dobro objasnio/la zašto ne drži vodu ?”
– Na jednoj stranici papira nacrtati (upisati ) predmet koji drži vodu, a na drugoj predmet koji ne drži vodu.
– Neka dijete razvrsta preostale predmete u dvije skupine: one za koje pretpostavlja da će zadržati vodu i one za koje misle da neće.
– Pokusom neka provjeri točnost svojih predviđanja za svaki predmet. Prije nego isproba svaki predmet upitajte – zašto će / neće držati vodu.
– Poslije svakog pokusa neka nacrta predmet u odgovarajući stupac.
Izvođenje zaključka
– Pomozite djetetu da nabroji zajednička svojstva predmeta koji mogu držati vodu pitajući :
– „ Imaju li oni sličan oblik ?”
– „ Jesu li slične veličine ?”
– „ Jesu li od sličnog materijala ?”
– „Ima li svaki predmet u stupcu „ drži vodu” sva spomenuta svojstva ?”
Na osnovi djetetovih odgovora formulirajte zajednički zaključak.
Ako ste pokušali pokus s nekim drugim predmetima, možete to napisati nacrtati ili slikati i poslati nam, bilo bi nam drago da to podijelite s nama.
Nadam se da ste uživali i nešto novo naučili.