Dramsko-scenski program – aktivnosti u sudenom
10. prosinca 2020.Aktivnosti za darovite – studeni, 2020.
14. prosinca 2020.studeni, 2020.
Pripremila: Ana Medak
Naziv aktivnosti: Ubacivanje predmeta u pripadajući dio
Bilo nam je potrebno:
- Kutija od jaja
- Štapići za uši
- Tempere
Najprije smo obojili svaki otvor za štapić, te smo probušili otvore za ubacivanje štapića. Potom smo, obojili po 10 štapića u 10 boja. Djeca su ubacivala štapiće u pripadajući otvor najprije uz moju demonstraciju aktivnosti, a zatim uz verbalni poticaj ‘uzmi’, ‘dodaj’, ‘okreni’, ‘prebrojimo’, ‘dodaj mi žuti štapić’…
Ova aktivnost potiče razvoj fine motorike koja je vrlo bitna za djetetovu koordinaciju oko-ruka, manipulativne i perceptivne sposobnosti. Istodobno, učimo boje, brojanje i zabavljamo se.
Pripremila: Marina Kuran
Naziv aktivnosti: Taktilna ploča
Cilj aktivnosti: Razvoj taktilne percepcije – stjecanje iskustva dodirom
Opis aktivnosti:
Senzorni sustav djeteta uključuje osjetila vida, sluha, dodira, okusa, mirisa te funkcije kretanja. Upravo sve navedeno može se potaknuti pomoću aktivnosti u kojoj ćemo koristiti ploču (taktilnu/zvučnu/mirisnu i sl.). Moguće je napraviti ploču koja će omogućiti poticanje slušne, mirisne, taktilne percepcije, ovisno što želimo potaknuti kod djeteta. Prilikom izrade senzorne ploče moguće je koristiti različite materijale.
Na dolje prikazanim slikama odgojitelj je koristio sljedeće materijale: spužvaste čepiće za uši, naljepnice (koje omogućuju funkciju ogledala), filc u boji, umjetno perje i spužvastu savitljivu žicu. Navedeni materijali su pričvršćeni za kartonsku ploču koja je dodatno obložena kamenčićima sa strane kako bi se dobio 3D izgled. Navedena ploča usmjerena je poticanju razvoja taktilne percepcije.
Aktivnost se može razvijati u daljnjem smjeru poticanja taktilne percepcije na način izradimo taktilne staze, dakle preusmjeravanje s dodira rukom na dodire nogom. Dakle, taktilne staze možemo učvrstiti (zalijepiti na pod), te na taj način ćemo omogućiti djetetu hodanje po različitim vrstama materijala.
Naziv aktivnosti: Kotrljajući predmet
Cilj aktivnosti: Razvoj koordinacije i preciznosti u baratanju predmetima
Opis aktivnosti:
Navedena aktivnost je organizirana na način da se djetetu ponudi kotrljajući predmet , u ovom slučaju pedagoški neoblikovani materijal, konkretno papirnati tuljac. Dijete ga istražuje, ispituje svojstva i mogućnosti navedenog predmeta. Osim što kod djeteta želimo potaknuti razvoj koordinacije i preciznosti prilikom kretanja predmeta, također pružamo i mogućnost taktilnog i vizualnog istraživanja, odnosno stjecanje iskustava dodirom i vidom. Odgojitelj dodaje djetetu papirnati tuljac načinom kotrljanja po podu, dijete prihvaća navedeno, te aktivnost traje ovisno o interesu djeteta.
Kako bi se potaknula kreativnost izričaja tuljce je moguće napuniti različitim prirodnim materijalima ( kamenčići, razni plodovi i slično), te na taj način prilikom kretnje predmet dobiva i zvučnu komponentu.
Aktivnost se može razvijati i u smjeru natjecateljske igre, u vidu kotrljanja predmeta (papirnatog tuljca) niz kosinu (karton).
Naziv aktivnosti: Glazbeno izražavanje
Cilj aktivnosti: Poticati razvoj sposobnosti doživljavanja i izražavanja glazbe
Opis aktivnosti:
Tijekom kraćeg glazbenog programa djecu se potiče na izražavanje putem pokreta, te na pjevanje (spontano i prema modelu). Tijekom navedene aktivnosti djeca pjevaju pjesmu o sv. Nikoli te na određene dijelove pjesme sviraju uz pomoć udaraljki. Naglasak je na usklađenosti ritma i pokreta. Glazba ima moć opuštanja i pruža mogućnost svakom djetetu da se izrazi na sebi primjeren način.