Aktivnosti za darovite – studeni, 2020.
14. prosinca 2020.Informatika – aktivnosti za studeni 2020.
14. prosinca 2020.
studeni, 2020.
GLAZBENE AKTIVNOSTI
Zbog okolnosti u pandemiji Covida 19, izbjegavali smo pjevanje radi bržeg širenja klica zrakom. Djeca su gledala i slušala glazbu iz “crtića”. Najviše ih se dojmila scena iz “Snjeguljice i 7 patuljaka”, gdje su se susreli i s prikazom nekih glazbala koje smo već upoznali: orgulje, bendžo, klarinet, bubnjevi, i specifično pjevanje-jodlanje, karakteristično za način pjevanja na Alpama, osobito austrijskim i slovenskim.
Ostali crtići su im dosta poznati, pa i glazba koja se čuje uz radnju filma. Vjerujem da su djeca doživjela značaj filmske glazbe.
prof.Jasna Krilić
U drugom dijelu mjeseca studenog počeli smo s pripremama za nadolazeći blagdan svetog Nikole. Naučili smo dvije pjesmice kako bismo u veselju dočekali dolazak dragog sveca. Djeca su pjevala pjesmu „Ručice nam Niko daj“ koju prate pokreti, pa smo naše pjevanje pratili adekvatnim pokretima. Na stihove „Ručice nam Niko daj“ pružali smo male ručice jedni drugima; na stihove „prstićima puc puc, glavicama tuc tuc“ pucketali smo svojim prstićima i simbolično tucakli glavicama; na stihove „ručicama klop klop, nožicama hop hop“ pljeskali smo svojim rukicama i skakutali nožicama; te smo na kraju na stihove „darove nam Niko daj“ pružili svoje ručice da nam sveti Nikola donese mnoštvo darova. Djeca su bila radosna pjevajući ovu veselu pjesmicu.
Osim pjesme „Ručice nam Niko daj“ naučili smo pjevati i pjesmicu „Sveti Niko svijetom šeta“. U toj pjesmici tijekom pripjeva djeca su svirala na svojim udaraljkama. Bili smo podjeljeni u dvije skupine. Na prvi „tra la la la la la la doć će sveti Nikola“ svirali su triangli, a tijekom drugog pjevanja pripjeva svirala su djeca sa šuškalicama. Djeca su na taj način osim pjevanja i sviranja, vježbala i svoje strpljenje i pažnju čekajući red za sviranje.
Uz učenje pjesmica za doček svetog Nikole, djeca su se igrala i raznih igrica. Naučili smo brojalicu „Ide maca oko tebe“ te smo se igrali igre mačke i miša na način da smo svi stali u krug oko jednog djeteta koje je bilo miš, a maca je šetala oko kruga te pokušavala pronaći put do miša. Djeca koja su bila u krugu svojim su čučanjem i ustajanjem pokušavala spriječiti da se miš i mačka susretnu.
Također smo igrali i igru memorije s karticama na kojima su bili instrumenti. Djeca su svaki put otvarala po jedan par te su morali zapamtiti gdje se nalazi koja kartica kako bi mogli naći odgovarajući par instrumenata. Djeci je ova igra bila jako zanimljiva, a osim igre vježbali su i svoje pamćenje.
Još smo se igrali igre pogađanja instrumenata. Djeci sam pokušavala što bolje opisati instrument kako bi im ga vizualno približila. Nakon toga su s lakoćom pogodili o kojem se instrumentu radi. Bili su u pitanju klavir, frula, gitara, triangl, harmonika, bubnjevi, truba, rog, mandolina, šuškalice i ostalo.
Na kraju svakog sata plesali smo pjesmice sa pokretima. Plesali smo uz pjesmicu „Glava, ramena, koljena i stopala“ kako bi djeca upoznala dijelove svoga tijela. Osim u toj pjesmici, također smo i upoznavali djelove tijela u pjesmi „Hoki poki“ gdje treba staviti desnu ruku van, lijevu ruku, desnu nogu, lijevu nogu, zatim glavu, rame i cijelog sebe.