Basne u životu djece
25. svibnja 2015.Regionalna smotra projekata iz područja NPOOLJP – Dubrovnik
19. travnja 2016.Milosrdni Samarijanac
PEDAGOŠKA GODINA: 2014./15. god
PROJEKT :"MILOSRDNI SAMARIJANAC" - DJEČJI VRTIĆ PLOČE
SKUPINA: MJEŠOVITA S INTEGRIRANIM VJERSKIM PROGRAMOM – „MALI ANĐELI“
ODGOJITELJICA: ZDENKA ŽDERIĆ
Tema projekta
Korizmeno je vrijeme, vrijeme posta i prihvaćanja svakog čovjeka kao Božjeg stvorenja, vrijeme milosrđa, ljubavi i dobrih djela. Milosrdni Samarijanac najbolji nam je primjer u tome.
Cilj projekta
Približiti djeci lik Milosrdnog Samarijanca, odnosno Isusa, koji svakog od nas poziva da činimo dobra djela.
Mjesto provođenja
soba dnevnog boravka i vanjski prostorSuradnici
roditelji, stručna služba, ravnateljicaZadaci projekta
Zadovoljiti djetetovu potrebu za pripadanjem i ljubavlju te na temelju iskustva upućivati ga na odnos, susret i autentično približavanje Bogu
- Razvijati suosjećanje prema bližnjem.
- Poticati suosjećanje prema onima koji trebaju našu pomoć.
- Njegovati zajedništvo, osjećaj prihvaćenosti i pripadnosti.
PLAN PROJEKTA:
Tjelesni i psihomotorni:
- Izrada slikovnice: „Po čemu smo slični, a po čemu različiti?“
- Izrada plakata: „Zrake ljubavi“, „Dobra i loša djela“, „Pravila o prijateljstvu“
- Likovne aktivnosti: Križ (salveta tehnika), ilustracija priče
- Likovno izražavanje: Moj prijatelj i ja, Moja obitelj
- Izrada kostima za dramatizaciju
- Igre: labirinti, memory, križaljke, „Tko će prije do Milosrdnog Samarijanca?“
Spoznajni ravoj:
- Pripovijedanje Biblijskog teksta
- Gledanje crtanog filma
- Posjeta fra Paviše malim anđelima
- Čitanje slikovnice – „Isus“
Socio-emocionalni razvoj:
- Igra „Tajni prijatelj“
- „Kako ja pomažem drugome?“
- Razgovor
- Prikupljanje novca – „Jedna čokolada za mog prijatelja“
- Podjela medalja kao priznanja za dobra djela
- Razvijanje osjećaja za razlikovanje dobra i zla
Govor, komunikacija, izražavanje i stvaranje:
- Dramatizacija Biblijskog teksta
- Razgovori na temu
Djeca su odgovarala na poticajna pitanja: „Kako ja mogu pomoći drugom?“, „Je li tebi trebala nekad pomoć od drugoga?“.
- Ivano
- „Prikupit ćemo novce za djecu kojoj je to potrebno.“
- Mario
- “Ja babi i didu pomažem brati masline!“
- Ivano
- „Kad sam se s prijateljem igrao love pomogao sam mu da se sakrije na dobro mjesto.“
- Roko
- „Kad je moj brat trčao na igralištu i pao, pomogao sam mu da dođe kući.“
- Roko
- „Kad sam zaglavio u autu, zvao sam tatu pa me on izvukao.“
- Meri
- „Ja sam se brzo ljuljala pa mi je prijateljica pomogla da siđem.“
- Ivano
- „Pao sam kad sam vozio biciklo pa mi je baka pažljivo oprala ranu.“
- Brigita
- „Pala sam niz stepenice pa sam zvala mamu da mi pomogne.“
U svakodnevnoj igri i druženju dolazilo je do prepirki među djecom pa se često čulo: „Tete, one mi ne daju da se igram s njima“, “Ja sam to prvi uzeo“, „On je prvi počeo“, „Nisam ja“, ... Tema Milosrdnog Samarijanca dobro je došla da ponudi odgovore na pitanja „Kako ja mogu biti nesebičan?“ i „Kako ja mogu pomoći svom bližnjem?“
Projekt smo započeli istraživačkom aktivnosti: „Po čemu smo slični, a po čemu različiti?“. Izrađivali smo slikovnicu „To sam ja“. Razgovarali smo o prijateljstvu, o vrijednostima pravog prijateljstva kao neprocjenjivog bogatstva. Često smo ponavljali najvažnija pravila o prijateljstvu. Likovno smo se izražavali na temu „Moj prijatelj i ja“. Poticali smo zajedništvo i osjećaje pripadnosti skupini. Proširili smo aktivnost igrom „Moj tajni prijatelj“. Na taj način smo poticali međusobno druženje sa svom djecom. Istaknuli smo važnost obitelji, bezuvjetne ljubavi roditelja, ljubavi braće i sestara te šire obitelji. Sve gore navedeno stavili smo pod jedan zajednički nazivnik „Ljubav“ (zavoli sebe i one s kojima živiš, u obitelj, vrtiću i dr.). Isus nas uči da je Bog ljubav – Ljubi bližnjega svoga kao samog sebe. Sva djeca sudjelovala su u izradi postera „Zrake ljubavi“. Slijedilo je pripovijedanje Biblijskog teksta Milosrdni Samarijanac.
Razgovarajući o dobrim i lošim djelima, došli smo do ideje da zajedno izradimo naš križ dobrih djela, povezujući to s prispodobom o Milosrdnom Samarijancu, gdje smo likove svrstali u dvije skupine (dobre i loše). Djecu sam željela upoznati s osnovnim pravilima ponašanja, a njihovu sam pažnju ponajviše željela usmjeriti na ljude kojima je potrebna pomoć.
- Mario
- „Dobro djelo je kad pomogneš prijatelju.“
- Emanuel
- „Jakov je vozio vlak, a ja sam mu pravio tračnice. Napravio sam to zato što ga volim.“
- Brigita
- „Dobro djelo je prikupljati hranu za potrebite.“
- Mario
- „Loše je ne pomoći prijatelju.“
- Karmela
- „Loše djelo je kad se cura i dečko svađaju.“ ; „Ružno je kad čovjek udara životinju, mačku ili psa.“ ; „Kad netko padne sa stolice pa mu se smijemo.“
Uz suradnju s roditeljima proveli smo akciju „Jedna čokolada za mog prijatelja“ u kojoj smo prikupili simboličan iznos koji smo poslali potrebitoj djeci.
Kroz raznovrsne situacije, priče i razgovore, dogovorili smo se da ćemo svaki dan raditi, igrati se i učiti kako se voli i pomaže na razne načine.
Izrađivali smo kostime koji su nam trebali za dramatizaciju teksta „Milosrdni Samarijanac“. Izrađivali smo slikopriče, gledali smo crtani film, rješavali labirinte, križaljke, igrali pamtilicu (memory), igrali igru „Tko će prije do Milosrdnog Samarijanca?“.
Posjetio nas je fra Paviša koji je svojim srdačnim pristupom, pričom i razgovorom osvojio djecu. U razgovoru s njim djeca su dobila odgovore na svoja pitanja i nadopunila znanje o Milosrdnom Samarijancu.
Izradili smo medalje dobrih djela, kao nagradu za djecu koja učine neko dobro djelo (pomognu prijatelju pokupiti igračke, podijele igračke i slatkiše i sl.). Tako širimo poruku da uz malo truda svi možemo biti dobri Samarijanci.
Vrednovanje aktivnosti:
Kroz projekt djeca su se upoznala s najvećom snagom koja može promijeniti nas i cijeli svijet, a zove se LJUBAV – veliko srce puno topline i razumijevanja za svakog čovjeka.
Rezultati rada na projektu očitovali su se u ponašanju djece u skupini na način da su bili pažljiviji jedni prema drugima. Upozoravali su druge da ne čine loša djela i poticali na dobra djela. Postalo im se lakše ispričati prijatelju ukoliko su nešto pogriješili. Zahvaljujući svemu tome, rjeđe je dolazilo do svađa i sukoba među djecom, a one nastale lakše smo rješavali.
Kroz cijeli projekt imali smo veliku podršku roditelja koji su također uočili pozitivne promjene u dječjem ponašanju
ped.god. 2014. / 2015.
Tema Milosrdnog Samarijanca dobro je došla da ponudi odgovore na pitanja „Kako ja mogu biti nesebičan?“ i „Kako ja mogu pomoći svom bližnjem?“