Promet
20. svibnja 2013.Igre nekad i sad
22. ožujka 2016.U zdravom tijelu zdrav duh
PEDAGOŠKA GODINA: 2014./15. god
PROJEKT :„ U ZDRAVOM TIJELU ZDRAV DUH “ - DJEČJI VRTIĆ ROGOTIN
SKUPINA: MJEŠOVITA „VESELI VLAKIĆ“
ODGOJITELJICA: ANGELA GLAMUZINA
PLAN PROJEKTA:
Tjelesni i psihomotornI razvoj:
- razvoj psihomotorički sposobnosti (ravnoteža, koordinacija, snaga, brzina u složenim vještinama)
- razvoj pokretljivosti i spretnosti pri kretanju (savladavanje prepreka, kretanje sa zadatkom, raznoliki načini kretanja)
- vježbe za ravnotežu (stajanje na jednoj nozi, hodanje po suženoj površini)
- razvoj koordinacije i preciznosti pokreta (dodavanje, kotrljanje, hvatanje, gađanje, ubacivanje)
Spoznajni ravoj:
- razvoj percepcije mirisa, stjecanje iskustva njuhom (miris jela, bilja, voća, povrća)
- razvoj percepcije okusa (stjecanje iskustva kušanjem zdravog doručka)
- razvoj prostorne percepcije, stjecanje iskustva kretanjem (pokreti u prostoru, orjentacija)
Socio-emocionalni razvoj:
- razvoj pozitivnih emocionalnih stanja prema sportu i prehrani (ugodno i opušteno ozračje prilikom izvođenja tjelesnih vježbi te pripreme i konzumiranja zdrave hrane)
- stvaranje bolje slike o sebi (djetetova uspješnost, sposobnosti i vještine, pohvala kao poticaj za razvoj samopouzdanja)
- razvoj samovrednovanja (samoprocjena, ustrajnost i natjecateljski duh)
- razvoj tolerancije (uočavanje i poštovanje različitosti drugih, poštovanje tuđih prava, želja i potreba)
Govor, komunikacija, izražavanje i stvaranje:
- priče: Proljeće Ivana Zečića, Zec i kornjača, Debeli i mršavi, Uvrijeđene cipele, Dobar tek, Vitamini ljepote, Tjelesna i zdravstvena kultura, Mljac, mljac
- recitacije: Šarena lopta, Sportaš, Djeca rastu, Gimnastika
- zagonetke: Lopta, Sportaš
- ankete: Omiljeni sport, Zdrava hrana
- slikovnice: Volim zdravu hranu, Brinem se za tvoje tijelo, Vježbanje je zdravo
- igrokaz: Kruška, jabuka, Bijela mrkva, Svibanjska igra
- Ivano
- ,,I ja ću vježbati da budem spreman za Dječju olimpijadu.“
- Luka
- ,,Ja ću sigurno ići na Olimpijadu jer sam lani najbolje baca lopticu.“
- Marin
- ,, Za Olimpijadu treba puno vježbati i jesti zdravu hranu. Gita jede zdravu hranu, a ne može brzo trčat.“
- Ela
- „Meni su se jako svidjele Gitine borovnice i rekla sam mami da ih kupi.“
- Ivana
- ,,Ako ovako jedemo bit ćemo zdravi i pametni.“
- Ivano
- ,,Gita zna puno više od nas. To je zato što jede zdravu hranu.“
Iz obližnjeg vrta dobili smo ciklu i metvicu. Ciklu smo skuhali, a metvicu smo posadili. Okus cikle se nije svidio djeci, ali Nedo je prenio svoje znanje o hranjivim vrijednostima ovog povrća: „Ja kući stalno jedem ciklu i zato imam jaku krv. Dok je metvica rasla djeca su širila svoje spoznaje o ljekovitom bilju što je bio poticaj da osušimo i pripremimo čaj od metvice.
Prvi rekvizit koji smo dobili od roditelja bio je hulahop. Ivano ga je vješto zavrtio što je obeshrabrilo Marina. Marin:,, To je jako teško. Ja to ne mogu.“ Ivano ga je ohrabrio objašnjavajući najlakšu tehniku okretanja što je pridonjelo Marinovu uspjehu, a time i podizanju njegovog samopouzdanja. Petra nije težila pravilnom izvođenju vježbi već se veselo zabavljala bacajući hulahop: ,,Ja se samo igram.“ Za Elu je ovaj rekvizit bio poticaj za vježbanje kod kuće.
Na igralištu vježbali smo skok u dalj. Bartul je opravdavao najlošiji skok djevojčice s posebnim potrebama: ,, Gita je najmanje skočila, ali to nema veze jer je ona drugačija.“ Nika je dodala da ni ona nije puno skočila što je bio poticaj za veselo skakutanje. Nika: ,,Nije pravilno, ali je zabavno.“ Djeca su bila iznenađa Marinim preskakanjem konopa te su je nagradili pljeskom. Oni sa lošijom koordinacijom pokreta i nemogućnosti pravilnog izvođenja nisu shvatili kao neuspjeh već su se nastavili dobro zabavljati.
Šetnja obalom Crne Rijeke potaknula je Bartula na igru ,,Žabica“ on je pokazao prijateljima način bacanja kamenčića u vodu. Petrino bacanje velikog kamena izazvalo je smijeh kod djece, a Petra se zapitala zašto nije bila uspješna poput drugih. Ona je i ovu disciplinu pretvorila u zabavu, a Marija i Ivano organizirali su vježbanje u poslijepodnevnim satima: ,, Samo me zovi priko rike i ja stižem, a ti skupi kamenja.“
Svakodnevno smo trčali oko crkve brojeći krugove i sekunde. Uočili smo napredovanja u brzini što je pružalo motiv za daljnja vježbanja.
Vrednovanje aktivnosti:
Rezultat ovog projekta je zajedničko zadovoljstvo djece, roditelja i mene. Porasla je konzumacija zdravih namirnica i tjelesnih aktivnosti (kod kuće i u vrtiću). Usvojene su nove spoznaje o važnosti kretanja i pravilne ishrane. Kroz svakodnevne sportske aktivnosti i pripreme obroka djeca su zadovoljavala potrebe za razvijanjem mašte, kreativnosti, iskazivanje emocija, a ne strogo nametnutim pravilima što je rezultiralo veselim i razigranim okruženjem.
ped.god. 2014. / 2015.
Dječja rasprava bila je poticaj za pokretanje projekta „U zdravom tijelu zdrav duh“.