Glazbeni program – aktivnosti za period od 4.5.2020. do 8.5.2020. – glazbeni
7. svibnja 2020.Program za djecu s poteškoćama – aktivnosti u periodu od 4.5.2020. do 8.5.2020.
8. svibnja 2020.4.5.2020. do 8.5.2020.
Dragi roditelji,
u nastavku Vam dostavljamo materijale za period od 4.5.2020. do 8.5.2020. godine koje su pripremila Mirela Penava Giljević uz podršku pedagoginje Olivere Medak. Mirela Penava Giljević angažirana je na EU projektu naziva “Dječji vrtić Ploče djeci i roditeljima”, oznake UP.02.2.2.08.0040, prema pravilima trajnog Poziva na dostavu projektnih prijedloga UP.02.2.2.08. “Unaprjeđenje usluga za djecu u sustavu ranog i predškolskog sustava i obrazovanja”., iz Europskog socijalnog fonda u financijskom razdoblju 2014.-2020.
Ovo su samo prijedlozi što u ovoj izvanrednoj situaciji pandemije Covid-19 možete svakodnevno raditi s djecom u svojim domovima i pri tom se dobro zabaviti.
Također, molimo Vas da sačuvate dječje uratke. Radove možete fotografirati i poslati na našu e-mail adresu dv.ploce@gmail.com te ih možemo uz Vašu suglasnost objaviti na našoj web stranici.
ZABAVNE AKTIVNOSTI S NIZOVIMA
Matematiku često nazivamo i “znanost uzoraka”. Različiti uzorci su svuda oko nas, samo ih trebamo prepoznati. Pokazat ćemo vam nekoliko zabavnih aktivnosti kojima ćete poboljšati matematičke i logičke sposobnosti svoje djece.
Što su uzorci
Uzorci oblika, brojeva, struktura ili čak ideja su u zaista u srcu matematike, a nazivamo ih i nizovima. Njihova osnovna karakteristika je da se ponavljaju po određenom obrascu (boji, obliku, veličini, kategoriji), odnosno slijede neko pravilo. To znači da su predvidivi, možemo ih lako dovršiti gledajući samo dio niza. Ideja da možemo predvidjeti ishode nečega na temelju našeg opažanja vrlo je moćna. Omogućuje djeci da razviju vještine logičkog razmišljanja, unaprijede percepciju i bolje razumiju svijet oko sebe. Priroda je puna uzoraka. Poznati primjeri su snježne pahuljice i kristali, ali ima i puno primjera iz životinjskog carstva, poput pruga na zebri, točkica na bubamari , šara na zmiji i sl.
Zašto istraživati uzorke sa svojim djetetom
Svako dijete voli sortirati i grupirati predmete. Kategorizacija stvari jedna je od osnovnih psiholoških sklonosti i razvija se vrlo rano. Korisno je razgovarati s djetetom o sličnostima i razlikama među predmetima. Npr. crvene kocke idu na ovu stranu, a plave na onu. To su najjednostavnije podjele. “Aha, vidim! Ove kocke su različite boje , ali po čemu su slične? Idemo ih usporediti s lopticama.” To će pomoći djetetu da razvije sposobnost kritičkog razmišljanja, smanji impulzivnost i obrati pažnju na više karakteristika predmeta, bića ili pojava.
Grupiranje i sortiranje predmeta su osnovne matematičke sposobnosti. Ljudi često misle da matematika ne može biti zabavna, no ove aktivnosti to stvarno jesu! Najbolja stvar u vezi ovih aktivnosti je što vam zapravo i ne trebaju posebni materijali. Možete koristiti što god imate ili ih čak možete raditi “iz glave”, tako će vaše dijete odmah vježbati i radno pamćenje i pažnju. Naravno to se odnosi na djecu predškolskog uzrasta, koja su usvojila apstraktno razmišljanje, te im nije potreban vizualni podražaj da bi riješili postavljeni zadatak.
Potrebni materijali:
Kao što smo upravo rekli, ovi materijali su samo primjer. Stavite oblike na bilo koju površinu i tražite dijete da nastavi niz. Mi smo koristili oblike od flisa, no možete koristiti razne materijale. Najjednostavnije je koristiti kolaž, ali ako ga nemate može poslužiti i papir ili karton koji ćete prije izrezivanja obojiti čime god želite, ne vi nego dijete naravno. Bilo bi dobro da ono samo i izrezuje te oblike, ako je dovoljno zrelo da može upotrebljavati škare.
Potreban materijal :
- Papir
- Škare
- Olovka i bojice
- Ravnalo
- Oblici različitih boja i veličina
Postupak izrade i provođenja aktivnosti s nizovima:
Za svaku aktivnost, uzet ćemo komad A4 papira i podijeliti ga na kućice dovoljno velike da u njih stane pojedini oblik, a treba ih biti onoliko kolika je dužina niza. Naravno za djecu mlađeg uzrasta ćemo koristiti manje oblika i kraće nizove. Najjednostavnije je da koristimo geometrijske oblike ( krugove, trokute, kvadrate i pravokutnike).
AKTIVNOST 1
Niz od jednog ponavljajućeg oblika
Stavite likove istog oblika, boje i veličine u prve tri kućice. Dajte djetetu nekoliko likova (od kojih je jedan točan) i tražite da nastavi niz. Možete varirati težinu tako da dodate više ili manje likova. Lakše je ako se ponuđeni likovi razlikuju u samo jednoj karakteristici, npr. boji. Ovaj niz možete nazvati i izbaci uljeze, jer niz nastavljamo istim likom i istom bojom.
AKTIVNOST 2
Izmjena dva lika s razlikom u boji
Kao bonus aktivnost obojite prvih nekoliko kućica po zadanom uzorku, npr. prvu i treću kućicu plavo, drugu i četvrtu žuto. Tražite dijete da stavi ponuđene oblike (mi smo koristili žute i plave krugove) u odgovarajuće kućice po boji i da zatim samo nastavi niz.
AKTIVNOST 3
Izmjena dva lika s razlikom u boji i obliku
Slično prethodnoj aktivnosti, ali ovaj put mijenjamo i boju i oblik. Ponovno započnite niz i tražite dijete da ga nastavi.
AKTIVNOST 4
Izmjena tri ili više likova
Sada imamo niz u kojem se tri (ili više) likova izmjenjuju po obliku. Kvadrat, trokut, krug, kvadrat, trokut, krug… Kao i uvijek dosad, započnite niz i tražite dijete da ga dovrši. Za dodatni izazov ponudite više likova različitih oblika, veličina i boja .
Sve ove aktivnosti su samo primjeri , mogućnosti su neograničene. Odličan način da uključite vježbu fine motorike je da tražite dijete da koristi pincetu prilikom stavljanja elemenata , naravno pretvarajući pričom aktivnosti u još zanimljiviju igru , npr.“Idemo se pretvarati da je stol more, a naši oblici ne znaju plivati. Jedini način da im pomognemo je da ih stavimo na ovaj brod od papira , ali da se brod ne prevrne moraju biti poredani na ovaj način, pa moramo paziti kako ćemo ih stavljati. “
Dobra ideja je koristiti vunu , konop ili neku drugu tkaninu te improvizirati sušilo za robu ,pa dijete može zadani niz napraviti pomoću štipaljki različitih boja i veličina. Starija djeca mogu crtati i bojati likove po izboru u unaprijed ucrtane kućice, te tako stvarati svoje uzorke. Npr. cvijet – sunce – pčela.
Što će dijete naučiti i koje vještine unaprijediti:
- Vizualna percepcija
- Matematičko i logičko zaključivanje
- Fina motorika
- Prepoznavanje boja
- Prepoznavanje likova
Sve ove aktivnosti su samo primjeri, mogućnosti su neograničene. Odličan način da uključite vježbu fine motorike je da tražite dijete da koristi pincetu prilikom stavljanja likova, naravno pretvarajući pričom aktivnost u još zanimljiviju igru , npr.“Idemo se pretvarati da je stol more, a naši oblici ne znaju plivati. Jedini način da im pomognemo je da ih stavimo na ovaj brod od papira , ali da se brod ne prevrne moraju biti poredani na ovaj način, pa moramo paziti kako ćemo ih stavljati. “
Dobra ideja je koristiti vunu ili konop, te improvizirati sušilo za robu ,pa dijete može zadani niz napraviti pomoću štipaljki različitih boja i veličina. Starija djeca mogu crtati i bojati likove po izboru u unaprijed ucrtane kućice, te tako stvarati svoje uzorke. Npr. cvijet – sunce – pčela. Možemo koristiti i hranu, pa npr. složiti niz bajam – grožđica – grožđica, i sl.
Nadam se da ćete uživali u ovim aktivnostima sa svojim djetetom. Uskoro ćete vidjeti uzorke posvuda, te vam oni mogu pomoći u svakodnevnom životu. “Trikovima” – idemo to napraviti po određenom uzorku možete navesti dijete da napravi određene aktivnosti (složi igračke, osmisli zdravi ručak, odabere odjeću, usvoji higijenske navike). U nastavku slijedi link na Youtubu , kao prezentacija ponuđenih aktivnosti .