Državna smotra projekata iz područja NPOOLJP – Zagreb 2017.
19. svibnja 2017.Projekti Nacionalnog programa odgoja i obrazovanja za ljudska prava i demokratsko građanstvo
6. ožujka 2018.Projekt " Brodovi i ribari "
PROJEKT "BRODOVI I RIBARI" - DJEČJI VRTIĆ PLOČE
SKUPINA: MJEŠOVITA S INTEGRIRANIM VJERSKIM PROGRAMOM – „MALI ANĐELI“
ODGOJITELJICA:ZDENKA ŽDERIĆ
VRIJEME PROVOĐENJE PROJEKTA: pedagoška godina 2016./2017.
TIJEK PROJEKTA:
Projekt je započeo interesom djece za brodove. Većinom su to bili dječaci, a poslije su im se pridružile i djevojčice. Radili su brod od otočića za čitanje, ogradili ga velikim drvenim kockama i ukrcavali se na njega. Od velikih plastičnih kocaka napravili su pentu, a u sobi se našao bidon koji im je služio za tankanje goriva. U početku se tako igrala uvijek ista ekipa i svatko je imao svoje zaduženje na brodu.
Kako je vrijeme prolazilo, došli smo do ideje da napravimo brod od kartona. Nabavila sam kutije koje smo zajedno lomili i lijepili dok nismo dobili oblik broda. Potom su ga djeca obojila plavom bojom koja je bila njihov izbor. Brod su nazvali „Ribarski brod Ante“. Napravili smo jedro, sidro i kormilo. Iz knjižnice sam donijela razne enciklopedije o brodovima koje su djeca sa zanimanjem listala i gledala. Čuli su za Titanic, promatrali su presjek broda, ali njihov je interes ipak otišao u drugom smjeru – prema malim brodicama i ribarskim brodovima. Dječak Ivan Š. je jako zainteresiran za ribe, prepoznaje vrste riba, crta ih neumorno i sve imenuje. Prevladale su priče „ja i moj ćaća...“.
- IVAN Š.:
- „Moj ćaća je ulovio četiri konjica, ovčicu jednu malu, male gavune, lubina maloga i jednu kocku i uteka mu je jedan ovoliki cipal (pokazujuć rukama koliki).“
- IVAN R.:
- “Ja sam s ćaćom išao u ribolov na kirnje (debele velike ribe) koje ne možeš izvući sa štapom jer će puknuti, moraš imati mriže!“
- ANTE S.:
- „Bio sam u Splitu. Išao sam s tatom viditi jedan rinč (s time se mota mriža).“
U skupini imamo dječaka Antu čiji je tata profesionalni ribar. Na njegov poziv, kao odgovor na naš interes, otišli smo na pravi ribarski brod. Djeca su bila uzbuđena jer su iz prve ruke mogli zadovoljiti svoju znatiželju. Upoznali su se sa ribarskim brodom, uređajima za navigaciju, kormilom, pojasima za spašavanje, ribarskim alatima, mrežom i drugim stvarima koje se koriste u ribolovu. Antin tata bio je veoma strpljiv, djeci je sve pokazao i pričao im o vremenskim prilikama i neprilikama koje ga mogu zateći na brodu. Antina mama nas je počastila grickalicama i slatkišima. Djeca su imala puno pitanja, a jedno od njih je bilo i „Kad ulovite puno ribe, što s njom radite?“. Stoga, nakon posjeta brodu, dogovorili smo se posjetiti i ribarnicu.
U međuvremenu smo izradili brodice od kutija za jaja, bojali ih bojama po izboru i davali im imena. Igrali smo se raznih igara: „Pecanje ribica“, „Tko će prije uloviti ribu“, slovnih igara na temu, matematičkih igara (koliko je brodića, ribica...), slagali smo puzzle i sl. Pričali smo priču „Ribica Srebrica“, „Sretni brodić“, „Zlatna ribica“ i radili smo dramatizaciju. Pripremili smo igrokaz „Dragocjeni biser“ koji smo izveli za roditelje na završnoj priredbi. Slikovno smo se izražavali na temu. Crtali smo brodove, ribarske mreže i razne vrste riba. Slikali smo na prozirnoj foliji. Cijelu godinu djeca su se igrala malim lego kockicama, njima nadograđivala kabinu, jarbole i ljubomorno čuvala napravljeno da im netko ne uništi. Ante je donio i pravu mornarsku kapu koju je svatko želio probati. Kako smo se pribrižavali toplim danima i ljetu planirane teme za ovo razdoblje odlično su se uklopile u projekt.
Posjet ribarnici za djecu je bio pravi doživljaj. Svi su htjeli dodirnuti ciple, srdele, kocke... Nije im smetao njihov specifični miris. Oni koji su željeli, dobili su ribu na poklon. Imali smo priliku vidjeti kako se čisti riba. Ante je bio ponosan i malo se pravio važan. Svoju zahvalnost Antinim roditeljima izrazili smo zahvalnicom koju smo izvjesili na vrata naše sobe.
Često smo odlazili u šetnju rivom s namjerom promatranja brodica, a neka djeca su uzvikivala imena vlasnika broda. Također, šetali smo i do plaže gdje smo puštali brodove koje smo izradili od papira.
Vrednovanje aktivnosti:
Kroz aktivnosti koje smo ostvarili u projektu, djeca su se upoznala s poslovima ribara i uvidjela važnost tog vrijednog zanimanja. Stekli smo iskustvo „zatvaranja procesa“ – od ulova, prodaje do konzumiranja.
Naučili smo nazive riba našeg kraja koje smo i prepoznavali po obliku, boji i veličini.
Ja, kao odgojitelj, stekla sam više spoznaja o ribama, ribarima, ribarskom brodu i alatima za ulov ribe.
Tijekom projekta roditelji su s djecom češće obilazili ribarnicu i brodice na našoj rivi što je doprinijelo interesu djece za projekt.
pedagoška godina 2016./2017.
Projekt je započeo interesom djece za brodove. Većinom su to bili dječaci, a poslije su im se pridružile i djevojčice. Radili su brod od otočića za čitanje, ogradili ga velikim drvenim kockama i ukrcavali se na njega.