Naša mala knjižnica
20. srpnja 2023.Zubić kod zubara
16. srpnja 2024.Projekt “Naša mala knjižnica”
pedagoška godina 2023./2024.
SKUPINA: Bubamare
ODGOJITELJICE: Željana Radonić i Marina Kuran
PEDAGOŠKA GODINA: 2023./2024.
NASLOV PROJEKTA: Naša mala knjižnica
CILJ: Popularizirati dječju knjigu i čitalačke aktivnosti te putem popratnih sadržaja poticati djecu na promišljanje o pročitanome te kreativno izražavanje
POTICAJ: Predstavljanje projekta na stručnom aktivu
VREDNOVANJE
Djeca su puno vremena provodila u čitalačkim aktivnostima te tijekom cijelog projekta jačali su suradničke odnose pregovaranjem, dogovaranjem, te zajedničkim djelovanjem (nakon što je dječak T. u vrtić donio slikovnicu Pastele u štrajku dječaci su došli na ideju da svako dijete nacrta omiljenu pastelu i ispriča njenu priču, te na taj način smo napravili vlastitu slikovnicu naziva Šarene pastele u Pločama). Nekoliko djece je naučilo samostalno čitati, a u Kutiću za čitanje često su dječaci i djevojčice jedni drugima čitali slikovnice. Nakon završetka projekta Kutić za čitanje smo nastavili nadopunjavati knjigama koje su djeca donosila od kuće, te su u njemu učestalo provodili vrijeme. S obzirom na sve prednosti koje smo otkrili iz čitanja djeci i s djecom, ritual čitanja prije popodnevnog odmora planiramo prakticirati u svom budućem odgojno-obrazovnome radu.
Projekt je imao učinak na cjelokupnu ustanovu, povezali smo se i s drugim odgojnim skupinama na način da smo međusobno razmjenjivali slikovnice, ali i poklanjali slikovnice koje nisu odgovarale interesima djece. Postali smo aktivniji članovi Narodne knjižnice Ploče, posjećivali smo ju na tjednoj bazi, te se sedmero djece upisalo naknadno u knjižnicu. Knjižničar sa zadovoljstvom ističe kako su primjetili veću posjećenost roditelja i djece koji sudjeluju i na njihovim radionicama kao i dodatnim aktivnostima.
Odgojitelji su unaprijedili suradnju s roditeljima putem zajedničkog čitanja djeci. Ojačano je samopouzdanje i stečen je osjećaj zadovoljstva cjelokupnim radom (djeca su na dnevnoj razini dolazila u vrtić i sa zadovoljstvom prepričavala priče i slikovnice koje su slušali i čitali s obitelji). Tijekom projekta njegovane su i ojačanje digitalne vještine odgojitelja korištenjem NMK foruma, ali i vještine pisanja (odgojitelji su napisali kolumnu Slikovnica – put prema tradiciji koja je objavljena na internetskoj stranici NMK).