Nezbrinuta djeca
31. svibnja 2011.Osjetila
PEDAGOŠKA GODINA: 2010./11.( travanj / svibanj )
PROJEKT :„OSJETILA“ - DJEČJI VRTIĆ STAŠEVICA
ODGOJITELJICA: SEKA GNJEČ
Cilj projekta
Cilj projekta bio je djeci približiti osjetila.Zadaci projekta
U odnosu na cilj postavljeni su sljedeći zadaci:
- osvjestiti razliku između organa za osjetila i osjetila
- upoznati djecu s ulogom organa za osjetila
- upoznati djecu s ulogom osjetila u svakodnevnom životu
- ukazati djeci na međusobnu povezanost osjetila
- razvijati spoznaje o čuvanju i njegovanju organa za osjetila
- poticati razvoj osjetila.
Projekt je započeo roditeljskim sastankom na kojem sam roditelje informirala o ideji projekta i zamolila ih za suradnju i pomoć.
Tako smo krenuli od uha, oka, nosa, jezika...
S obzirom da su izrazi s kojim smo se susretali dosta teški krenula sam od toga da djeci približim takve izraze po određenom ključu. Pa smo tako utvrdili da se oto – odnosi na uho, oftal – oko, rino – nos ...
Za upale dodajemo nastavak – itis, za aparat kojima se vrši pregled – skop, samim tim pregledi – skopije...
Naučili smo puno novih pojmova – kratkovidnost, dalekovidnost, ovojnica, rožnica, daltonist, Braillovo pismo, Eustahijeva cijev ...
Dječje izjave
- Rafael
- „Moja sestra ima bol u uhu. “
- Marko
- “To ti se zove otalgija.“
- Kristijan
- „U restoranu ćemo uključiti sva osjetila. “
- Marko
- „U mrežnici nastaje naopaka slika, ali mi ne vidimo naopako jer mozak naredi da je vidimo ispravnu.“
- Petra
- „Ja tatu svaku večer učim osjetila.“
Fotografirali smo organe za osjetila, crtali organe i njihove dijelove, modelirali plastelinom, izrađivali naočale od kartona... pričali pričice o raznim događajima vezanima za naš projekt.
Naučili smo osnove znakovnog jezika i svako je dijete znalo pokazati kako se zove. Kristijanov nam je tata na kartonu rupicama napravio Braillovo pismo što je djeci bilo jako zanimljivo. Izradili smo i album sa svim materijalima koji se tiču preventive i liječenja.
Posjetili smo i obližnji restoran u kojem smo kušali hranu koja je taj dan bila na meniu (divljač u saftu, riba...), a nas su posjetile medicinske sestre Julija i Ivana, učiteljica, doktor Piskač, pedagoginja te ravnateljica vrtića kako bi vidjeli i čuli što smo sve naučili i zajedno neke stvari ponovili. Markov tata je bio s nama i kamerom snimao što smo radili u vrtiću i restoranu.
Izmišljanjem zagonetnih situacija poticalo se djecu na razmišljanje. Na primjer: netko je išao cestom i izgubio se. Kako može znati gdje se nalazi? Što će čuti, namirisati?...
Vezivanjem očiju nastojali smo prepoznavati oblike, veličine, teksturu, stanje (tekuće, kruto, plinovito ...). Također smo razgovarali o važnosti zaštite organa za osjetila te o posljedicama koje bi svatko od nas pretrpio kada ne bi imali zdrava osjetila.
Naš smo projekt završili probavanjem razne hrane u vrtiću i tako nastojali povezati sva osjetila.
2010./11.( travanj / svibanj )
Situacija u kojoj djeca u grupi jedu jabuke i u kojoj jedan dječak poliže prste i kaže da prsti imaju okus na jabuku bila je poticaj ovom projektu.