Drveće našeg kraja
14. svibnja 2014.Čaj kao ljekoviti napitak
20. studenoga 2015.Drveće našeg kraja
PEDAGOŠKA GODINA: 2014./15. god
PROJEKT : PRAVO NA OBRAZOVANJE - DJEČJI VRTIĆ STAŠEVICA
SKUPINA: mješovita + predškolska + PV Staševica
ODGOJITELJICA: SEKA GNJEČ
Cilj projekta
omogućiti djeci razumjevanje značenja prava djece na obrazovanjePLAN PROJEKTA:
Tjelesni i psihomotorni:
- prikupljati stare knjige
- izrezivati slova i brojeve
- razvrstavati i lijepiti slova i brojeve
- pisati na ploči kredom
- izlagati i objašnjavati svoje radove
- objašnjavati radove na izložbi
- igrati se učitelja
- igrati se škole
- igrati se u krugu
- posjetiti školu
- izraditi kasicu
- izrađivati slovaricu
- izrađivati matematičku slikovnicu
- prikupljati kune za obrazovanje djece u Africi
Spoznajni ravoj:
- razgovarati o pojmu-obrazovanje-
- razgovarati s bakom Marijom
- razgovarati s učiteljicom
- učiti priču: „Batu tata“
- učiti recitaciju: „ Bit ću kad narastem“
- razvrstavanje brojeva i slova
- igrati igre pamćenja( slova i brojevi)
- objašnjavati radove na izložbi
- postavljati pitanja i tražiti odgovore
- razgovarati s djecom iz škole (braćom i sestrama iz osnovne škole, srednje škole ili fakulteta)
- razgovarati s –prvašima-
- gledati CD o Africi
- izrađivati slovaricu
- izrađivati matematičku slikovnicu
Socio-emocionalni razvoj:
- igrati se učitelja
- objašnjavati radove na izložbi
- posjetiti školu
- ugostiti djecu (braću i sestre) iz osnovne škole, srednje škole ili fakulteta.
- gledati CD o Africi
- prikupljati kune za školovanje djece u Africi
- razgovarati o načinu života djece u Africi
- čitati priču o dječaku iz Afrike: „ Batu Tata“
- razgovarati sa njihovom budućom učiteljicom
- razvijati svijest o važnosti obrazovanja , pomaganju
- uočavanje sličnosti i razlika među ljudima ( u obrazovanju)
Govor, komunikacija, izražavanje i stvaranje:
- razgovarati s bakom Marijom
- razgovarati s učiteljicom
- objašnjavati radove na izložbi
- poticati na postavljanje pitanja
- poticati i razvijati komunikaciju
- učiti recitaciju: „ Bit ću kad narastem“
- prepričavati priču: „Batu Tata“
- napraviti slovaricu
- izrađivati matematičku slikovnicu
- razgovarati s prvašima ( u posjeti vrtiću)
- razgovarati s djecom iz škole (braća i sestre)
- ilustracija priče: „ Batu Tata“
- slikanje: „Bit ću kad narastem“
Ove su pedagoške godine djeca polaznici obveznog Programa predškole integrirana u našu redovitu skupinu. Dolaskom djece u skupinu objasnila sam djeci takav način pohađanja vrtića, a G.M. je postavio pitanje „Zašto mi moramo ići u tu predškolu“. Razgovarajući s djecom o tome uvidjela sam da malo znaju o obrazovanju i da ih puno toga zanima. Tako smo i započeli naš projekt.
Krenuli smo od pitanja „Što je obrazovanje“. L.K. rekla je da to znači ići u školu i učiti. Složili smo se, da se oni sada počinju obrazovati i da to moraju raditi jer je predškola obvezna. Da je tako zaista pokazuje i to što se takav program ne plaća da bi sva djeca mogla dolaziti u vrtić i započeti obrazovanje. Kako bi saznali kako se nekada obrazovalo pozvali smo u vrtić L. prabaku Mariju. Ona nam je pričala o teškom školovanju djece u to vrijeme. Djeci je bilo zanimljivo slušati baku Mariju, a poslije smo uspoređivali kako je bilo tada, a kako je danas.
Razgovarajući o važnosti obrazovanja zaključili smo da učimo da bi mogli raditi neki posao, ali da različiti poslovi zahtijevaju različito obrazovanje, da radimo „da možemo kupiti hranu, odjeću i igračke“, odnosno da se možemo brinuti o svojoj obitelji.
U posjet nam je došao prvi razred sa svojim učiteljem, ugostili smo braću i sestre koji pohađaju osnovnu i srednju školu, a i mi smo posjetili osnovnu školu. Tamo smo se, između ostalog, upoznali i s načinom obrazovanja djece s posebnim potrebama što nas je dovelo do novih pitanja. Stoga nam je u posjet došla učiteljica Vesna koja radi kao asistent u nastavi. Došli smo do zaključka da su sretni svi koji mogu ostvariti svoje pravo na obrazovanje. Tako smo uz naš projekt vezali projekt UNICEF-a „Škole za Afriku“. Pogledali smo CD o problemima obrazovanja u Africi što je pobudilo pozitivne emocije kod djece. Zajedno smo složili kasicu i odlučili prikupiti kune za djecu u Burkini Faso. Kune su već sutradan dospjele u kasicu. Dječak B.B. trudio se svaki put kad bi došao u vrtić donijeti nekoliko kuna. Spomenuli smo i djevojčicu Malalu koja ja dobila Nobelovu nagradu za zalaganje da se ispunjavaju prava na obrazovanje djece u Africi.
Provođenjem projekta djeca su upoznata s činjenicom da imaju pravo na obrazovanje i tko je dužan njihovo pravo ostvariti. Djevojčica L.K. željela je iz redovnog vrtićkog programa prijeći u Program predškole jer ga je smatrala važnijim i najsličnijim školi. Svi zajedno smo prikupljanjem novca poželjeli pomoći djeci u Africi da se školuju.
ped.god. 2014. / 2015.
Ove su pedagoške godine djeca polaznici obveznog Programa predškole integrirana u našu redovitu skupinu.