Aktivnosti za darovite – listopad, 2020.
5. studenoga 2020.Informatika – aktivnosti za listopad 2020.
11. studenoga 2020.listopad, 2020.
Tijekom listopada u skupini Veseli vlakić odvijao se niz aktivnosti koje je pripremila odgojiteljica Marina Kuran.
Naziv aktivnosti: Senzorna boca
Cilj aktivnosti: Poticati razvoj taktilne i vizualne percepcije
Opis aktivnosti: Senzorna boca je poticaj koji djetetu možemo ponuditi od najranije dobi, te se na taj način potiče stjecanje iskustva dodirom i vidom.
Potrebni materijal za navedenu aktivnost je prije svega plastična boca (radi sigurnosti djece). U nju je moguće kombinirati različite materijale. Mi smo konkretno koristili kombinaciju tekućih sastojaka (voda, ljepilo, ulje) i krutih sastojaka (šljokice, konfete). Pri navedenom je potrebno obratiti pažnju na kemijski sastav određenih elemenata. Moguće je koristiti i druge materijale poput šampona, različitih gumba, igračka i slično. Postupak izrade boce su različiti, no jedan on načina jest da u plastičnu bocu ulijemo do pola baby ulje, zatim dodamo šljokice i obojenu vodu, te pričvrstimo čep od boce (trakom ili silikonskim ljepilom).
Navedenu aktivnost je moguće poticati u svim dobnim skupinom. Moguć je i daljni razvoj aktivnosti u istraživačkom smjeru, na način da se istražuju teme poput magnetizma, polariteta, gustoće materijala i slično. Također je moguće koristiti i staklene boce, te pomoću razlika u količni tekućine u boci istraživati zvuk.
Literatura:
- Stem mali istraživači – stem aktivnosti za djecu, raspoloživo na: https://www.stemlittleexplorers.com/hr/stem-mali-istrazivaci-stem-aktivnosti-za-djecu/, pristupljeno 30.10.2020.
Maleno dijete koje se posve samo služi rukama jači je karakter.
Najapstraktnije ideje poput onih o vremenu i prostoru stvara duh uz pomoć kretanja. Ono je poveznica između duha i vanjskog svijeta.
Naziv aktivnosti: Pokretne pjesme s pjevanjem
Cilj aktivnosti: Potaknuti izražavanje glazbe putem pokreta
Opis aktivnosti:
Glazbene sposobnosti rano se pokazuju, čak i fetus reagira na vanjske zvukove i ritmičke podražaje, a djeca u prvom tjednu života mogu razlikovati visinu tona. Pri organiziranju glazbenog poticanja valja djeci osigurati stjecanje ključnih glazbenih iskustava, a to su istraživanje glazbe, uporaba glazbenih elemenata, stvaranje i izvođenje glazbe (Starc, 2004).
Pokret uz glazbu djeci omogućuje slobodno i vlastito izražavanje. Djeca vole aktivnosti s glazbom, osobito pokretne igre s pjevanjem (neke koje provodimo svakodnevno: Brzi vlak, Ram sam sam ). Na slikama je prikazano kako djeca pjevaju i izvode razne pokretne igre, a jedan dječak se nalazi u sredini kruga i izražava vlastiti glazbeni doživljaj. Često koristimo promjene dinamike i tema što produljuje vrijeme trajanja aktivnosti.
Primjer pokretne igre s pjevanjem:
Rano ujutro brzi vlak se kreće,
hajdemo (ime djeteta) da beremo cvijeće.
Jedno dijete pjeva i hoda oko druge djece koja sjede u formaciji kruga,. Prilikom navedenog dijete izgovara ime djeteta (vlastitim odabirom) koje mu se pridružuje i nastavlja s njim hodati i pjevati oko kruga djece. Igra završava kada su sva djeca na nogama, u formaciji kruga. Dakle, uvijek ono dijete koje se zadnji pridružilo krugu bira ime djeteta koje se ustaje i sljedeće pridružuje.
Literatura:
- Herrmann, E. (2017). 100 aktivnosti prema metodi Montessori: kako pratiti dijete u njegovu otkrivanju svijeta? Zagreb, Mozaik knjiga.
- Starc, B. i sur. (2004). Osobine i pishološki uvjeti ravoja djeteta predškolske dobi – priručnik za odgojitelje, roditelje i sve koji odgajaju djecu predškolske dobi. Zagreb, Golden marketing – tehnička knjiga.
Prebacivanje iz posude u posudu
Pomoćnica u skupini Ana Marija Hrsto pripremila je aktivnost za razvoj motorike djece.
Materijal: dvije posude, kukuruzna krupica, plastična žlica.
Cilj aktivnosti: razvoj motorike šake.
U jednoj posudi pripremljena je kukuruzna krupica, a u drugoj ne. Zadatak za dijete je plastičnom žlicom prenijeti kukuruznu krupicu u drugu posudu.
Naziv aktivnosti: lijepljenje sitnih materijala
Pripremila Ana Medak
Materijal:
- Tvrdi karton
- ljepilo
- suhe mahunarke (grah, leća, kukuruz…), šljokice, sitni komadići papira
Karton smo oblikovali u oblik u puža. Dijete pozicionira ljepilo na određeno mjesto na kartonu. Po ljepilu jedan po jedan uzima komadiće papira i lijepi jedan do drugog. Na taj način, uz pomoć odraslih, djeca su ispisala slova ljepilom, zatim se po ljepilu posipala šljokice, rižu, leću itd. i na taj način stvarala u riječi.
Aktivnost lijepljenja potiče djecu na razmišljanje, kreativnost, izoštravanje osjeta opipa i razvoj fine motorike.
Aktivnosti za razvoj motorike šake u nešto izmjenjenom obliku nudila je i odgojiteljica Sanja Dodig.
Cilj aktivnosti: Poticanje razvoja grube i fine motorike
Djeca jasličke dobi uživaju u manipulaciji predmetima. Na taj način uče o svijetu oko sebe. Njihova će se motorika razvijati na način da stvari u početku samo prelijevaju iz posude u posudu,da ih bacaju i podižu s poda. Prateći ih u njihovoj igri, pronašla sam prikladan trenutak da im u igru ubacim žlicu.Za početak sam im ponudila da žlicom prenose kestene iz posude u posudu. Aktivnost im je bila vrlo zanimljiva te su iz dana u dan uživali u njoj. Na ovaj način smo vježbali finu motoriku malih mišića šake.