Dramsko-scenski program – aktivnosti u ožujku
13. travnja 2021.Informatika – aktivnosti za ožujak 2021.
14. travnja 2021.ožujak, 2021.
Naziv aktivnosti: Kretanje svjetlosti
Cilj aktivnosti: Uočavanje uvjeta u kojima se nešto mijenja
Opis aktivnosti:
Za navedenu aktivnost potrebna je bilo koju vrsta ogledala, u ovom slučaju korištena je taktilna ploča na kojoj se nalaze sitna ogledala. Ogledala je potrebno usmjeriti prema svjetlu. U daljnjem procesu svjetlost se reflektira te ostavlja tragove na površini, u ovom slučaju zidu. Dakle kako se kreće taktilna ploča, odnosno ogledala, svjetlost se reflektira te se i ona na taj način kreće. Aktivnost je moguće usmjeriti na različite načine, na primjer, moguće je osmisliti i natjecateljsku igru Čija ogledalo se brže kreće.
Naziv aktivnosti: Taktilni baloni
Opis aktivnosti:
Bilo nam je potrebno: baloni, lijevak, riža, brašno, pura, gris
Razne rasute materijale pomoću lijevka stavili smo u balone, te sam na njih nacrtala razne emocije. Djeca su najprije po opipu raspoznavala materijale, a zatim smo ih opisivali. Igrali smo i igru ’emocija’ kojima sam imitirala izraze lica s balona, te od djece tražila da naprave isto.
Ovom aktivnošću razvija se fina motorika šake i taktilna percepcija i stječe se iskustvo dodirom. Istovremeno, razvija se i spoznajna sposobnost imitacijom emocija.
Naziv aktivnosti: Poklapalica emocije
Opis aktivnosti:
Bilo nam je potrebno: čepovi, lijepilo, karton i papir
Na čepove i papir nacrtala sam različite izraze lica (sretan, tužan, ljut…), te sam na karton nacrtala lik djevojčice na koji su djeca nakon što bi ja izraz lica nacrtala na papir, djevojčici čepom pridruživali identičan izraz. Pritom sam pričala o emocijama, kada su ljudi sretni,kada tužni, zašto se ponekad ljutimo…
Aktivnost je spoznajna jer dijete prepoznaje emocije, te istovremeno vježba razvoj fine motorike jer dijete mora odvrtati i zavrtati čepove.
Izvor: vrtic-sareni-leptiric.hr
Naziv aktivnosti: Igra „Čarobna vrećica“
Bilo nam je potrebno: neprozirna vrećica, razni mali predmeti u paru
U vrećicu sam stavila nekoliko različitih predmeta u paru. Zadatak je bio nakon što dijete izvuče predmet, opipom pronaći njegov par i opisati predmet ukoliko može.
Ovom igrom vježbali smo motoriku ruke, prepoznavanje predmeta dodirom, pažnju, pamćenje i rječnik.
Izvor: vrtic-ententini.zagreb.hr
Naziv aktivnosti: Šarene čarapice
Djeca imaju potrebu da vježbaju finu motoriku oponašajući nas i vježbajući s pravim predmetima. Odabrala sam male kvačice koje je lako otvoriti te sam postavila uže za sušenje na djetetovu visinu. Stavila sam kutiju s čarapicama i kvačicama. Surađujući sa mnom imali su osjećaj da obavljaju vrlo važnu zadaću. Znatiželjno su prionuli zadanoj aktivnosti međutim tražili su moju pomoć. Strpljivo samo ponavljali svoje radnje koliko god je puta bilo potrebno.
Dječak T.: “Tete, danas si me naučila kako ću mami pomagati postavljati rublje!!!
Naziv aktivnosti: Izrezivanje
Od druge godine, a katkad i prije, djecu privlače škarice. Najprije sam djeci predlagala da nauče otvoriti i zatvoriti škarice, a da ništa ne režu, što je iziskivalo veliku koncentraciju. Kad su naučili držati škarice ponudila sam im papirne vrpce. Papirne vrpce omogućuju djetetu da reže jednim potezom, što je lakše. Jedan po jedan pomalo su svi prilazili i pokazivali interes za škarice i papir.