Zabavne aktivnosti s nizovima 4.5.2020. do 8.5.2020.
7. svibnja 2020.Tjelesne aktivnosti u periodu od 4.5.2020. do 8.5.2020.
8. svibnja 2020.4.5.2020. do 8.5.2020.
Dragi roditelji,
u nastavku Vam dostavljamo materijale za period od 4.5.2020. do 8.5.2020. godine koje su pripremile odgojiteljice Sanja Dodig, Ana Medak i Ana Marija Hrsto uz podršku pedagoginje Olivere Medak i psihologinje Edite Mucić Šutić. Odgojiteljice Sanja Dodig, Ana Medak i Ana Marija Hrsto angažirane su na EU projektu naziva “Dječji vrtić Ploče djeci i roditeljima”, oznake UP.02.2.2.08.0040, prema pravilima trajnog Poziva na dostavu projektnih prijedloga UP.02.2.2.08. “Unaprjeđenje usluga za djecu u sustavu ranog i predškolskog sustava i obrazovanja”., iz Europskog socijalnog fonda u financijskom razdoblju 2014.-2020.
Ovo su samo prijedlozi što u ovoj izvanrednoj situaciji pandemije Covid-19 možete svakodnevno raditi s djecom u svojim domovima i pri tom se dobro zabaviti.
Također, molimo Vas da sačuvate dječje uratke. Radove možete fotografirati i poslati na našu e-mail adresu dv.ploce@gmail.com te ih možemo uz Vašu suglasnost objaviti na našoj web stranici.
1. IZRADITE DOMAĆI PLASTELIN
Potrebno Vam je:
- 2 šalice brašna
- 1 šalica soli
- 4 čajne žličice praška za pecivo
- 2 šalice vode
- 4 jušne žlice biljnog ulja
- Veliki lonac i drvena kuhača
Sve zajedno umiješajte na vrlo malenoj temperaturi dok se tijesto ne odvoji od stranice lonca tvoreći mekanu loptu. Pustite da se ohladi.
- Da biste pojačali osjet dodira možete dodati pijesak
- Da biste pojačali vidni podražaj umiješajte prehrambenu boju; plastelin možete podijeliti u nekoliko dijelova i svakom dodati drugu boju
- Da biste potakli mirisni podražaj možete dodati ekstrakt vanilije
ŠTO DIJETE MOŽE S TIM?
Dijete može valjati plastelin u male zmijice, izrađivati jaja (uspoređivati veličine), utiskivati plastelin u modulice, izrađivati razne oblike ljudi i životinja.
Dok dijete miješa, lupa, valja plastelin razvija snagu gornjeg dijela tijela, finu motoriku i motoričko planiranje. Razvija spretnost ruku, vizualno-motoričke vještine i sposobnost slijeđenja uputa.
Rad s plastelinom zahtijeva naprezanje, ali je istovremeno i organizirajuće i smirujuće, a dijete se i zabavlja!
- Djeca koja su osjetljiva na gluten ipak se mogu igrati plastelinom bez pšenice.
USPOREĐIVANJE ZVUKOVA
Pripremiti deset jednakih praznih posuda, pet različitih vrsta sitnih namirnica, npr. riža, suhi grah, spajalice za papir, kovanice, dugmad… Neka Vam dijete pomogne napuniti pet parova tako da jedan par bude s rižom, drugi s grahom, treći sa spajalicama itd. Postupak pripreme može biti igra brojanja na glas – tri kovanice u jednu posudu, a tri u njezin par; šest komada dugmadi idu u ovu posudu, a šest ide u njezin par. Izmiješajte parove i razmjestite po stolu.
Kroz ovu aktivnost dijete brojeći na glas grah i dugmad usavršava osnovnu jezičnu vještinu. Uzimajući zrna graha i dugmadi te stavljajući ih u posudu razvija koordinaciju oka i ruke te vještine fine motorike, slušanje i razlikovanje različitih zvukova i posuda različitog sadržaja pridonosi slušnom prepoznavanju i slušnom pamćenju. Protresanje posuda potiče stupnjevanje pokreta, bilateralnu koordinaciju i svijest za ritam.
Crtež: Stablo ljubavi
(neka i dijete pokuša slično nacrtati)
Za izradu potreban je: papir, drvene bojice.
3. PLES S PAPIRNATIM TANJURIMA
Uzmite po dva tanjura za svakoga igrača (ako nemate tanjure uzmite komade tvrdog papira ili vrećice s grahom).
Uključite glazbu kao što su “Rondo” iz Mozartove Male noćne muzike ili Papagenova pjesma” iz Mozartove Črobne frule.
U svaku ruku uzeti po jedan tanjur, sjednite u krug i pustite glazbu. Udarajte lagano rubovima tanjura održavajući postojani ritam tijekom osam ili šesnaest udaraca ili dok ostali igrači ne uhvate ritam i počnu vas oponašati.
Udarajte tanjurima u različitim položajima: pokraj stopala, iza leđa, iznad glave, u visini struka, sa svoje lijeve strane, a zatim desne strane.
Izmjenjujte kretanje tanjura s lijeve i desne strane, lupnite lijevim tanjurom po desnom koljenu i desnim tanjurom po lijevom koljenu.
Trljajte tanjure jedan o drugi držeći ih okomito ili vodoravno na različitim veličinama: nisko, u sredini i visoko.
Dijete na ovakav način uči oponašati vaše pokrete, a također može preuzeti vodstvo. Slušanjem glazbe poboljšava slušnu obradu, praćenje kretnji voditelja poboljšava djetetovu koordinaciju oka, uha i ruke. Također dijete razvija osjećaj za tijelo, motoričko planiranje i kontrolu grube motorike. Igranje u grupi razvija društvene vještine.
Izvor: Stock Kranowitz C., Igre za senzornu integraciju : aktivnosti za djecu s poteškoćama u osjetilnoj obradi. Ostvarenje, 2018.