Glazbeni program – aktivnosti za rujan 2020.
14. listopada 2020.Tjelesne aktivnosti za rujan 2020.
14. listopada 2020.rujan, 2020.
Osjetila su organi za primanje slika iz vanjskog svijeta potrebnih za inteligenciju.
( Maria Montessori, Znanstvena pedagogija, 1, svezak)
Naziv aktivnosti: Osjetilni baloni
Cilj aktivnosti: Poticati razvoj taktilne percepcije (stjecanje iskustva dodirom)
Baloni se mogu napuniti različitim materijalom (brašno, pijesak, riža i sl.) te ih je potom potrebno zavezati (vunom, žicom, konopom i sl.) kako bi se materijal zadržao unutar balona. Mi smo balon ispunili brašnom, na vrhu više puta zavezali vunom, te ga takvog ponudili djetetu. Ono je imalo mogućnost slobodnog istraživanja svim osjetilima: moglo je gnječiti, opipati, kotrljati i sl. Balon izgledom može podsjećati na lice, a vuna na vrhu može predstavljati kosu, te shodnom tome također se može naknadno nacrtati izrazi lica ili ostaviti djetetu prostora za samostalno izražavanje emocija. Osjetilni balon kod djeteta može izazvati osjećaj smirenosti.
Naziv aktivnosti: Kutija s oblicima
Cilj aktivnosti: Poticati vizualnu percepciju (uočavanje, prepoznavanje oblika)
Vizualno prepoznavanje može se razvijati s djetetovom sposobnošću. Dijete uočava i prepoznaje oblik te ga povezuje s predmetom kojeg uzima u ruku zatim ubaciva kroz predviđenu prazninu u kutiju. Navedena aktivnost pomaže djetetu da razumije ono što vidi, odnosno prepozna i razumije različite elemente, kao što su veličina, boja, oblik, prostorni odnosi.
Naziv aktivnosti: Kotrljajuće tijelo
Cilj aktivnosti: Poticati koordinaciju pokreta
Potrebno je pripremiti spužvastu podlogu kako bi dijete moglo nesmetano svojim tijelom u ležećem položaju postići kotrljanje od točke A do točke B (početak i kraj spužvaste podloge).
Navedena aktivnost utječe na cjelokupan razvoj motorike. Pod razvojem motorike podrazumijevamo djetetovu sve veću sposobnost voljnog i svrhovitog korištenja dijelova vlastitog tijela.
Literatura:
-
-
- Herrmann, Eve. (2017). 100 aktivnosti prema metodi Montessori: kako pratiti dijete u njegovu otkrivanju svijeta? Zagreb, Mozaik knjiga.
-
Pripremila: Marina Uršić
Predvježbama pisanja nastojimo potaknuti razvoj grafomotoričkih vještina kod djeteta. Tako da su zadane dvije točke gdje bi trebalo povući vodoravnu crtu s lijeva na desno, te kod drugog zadatka s desna na lijevo. Nakon savladavanja vodoravnih linija prešli smo na okomite linije.
Kroz likovnu aktivnost s temperama poticali smo razvoj kreativnosti, prepoznavanje i imenovanje boja. Razlikovanje svjetlijih i tamnijih tonova boja.
Pripremila Ana Marija Hrsto
Idemo pecati
Jednostavna igra „Idemo pecati“ koju često koriste razvojni oftamolozi tijekom vježbi vida višestruko je korisna. Razvojna dob je od 3-6 godine.
ŠTO VAM TREBA:
- Za izradu ribe: karton, deblji karton u boji, škarice, pastele, spajalice za papir
- Štap za pecanje: oko pola metra dugačak štap, magnet, oko pola metra špage
- Za košaru za pecanje: široka košara, zdjela, kutija
Priprema
Na kartonu nacrtajte ribu (oko 12*7 centimetara) koju će dijete upotrijebiti kao šablonu za crtanje na papiru u boji.
Što dijete može učiniti
- Može staviti spajalicu na glavu svake ribe
- Zavezati magnet na kraj svakog komada špage i zavezati drugi kraj špage na kraj štapa
- Razbacati ribe na pod
- Uzeti štap za pecanje i pecati
- Skinuti ribu s magneta i staviti je u kantu. Veći je izazov trzati sa štapom da bi se riba otresla s magneta ravno u kantu bez dodirivanja ribe.
Koristi od ove aktivnosti:
- Poboljšava se bilateralna koordinacija i vještina fine motorike
- Potiče se dodirno razlikovanje kada se dijete koristi priborom kao što su pastele, škare, spajalice i štap za pecanje
- Poboljšava se svjesnost tijela propriocepcija i osnovna motorička kontrola dok dijete procjenjuje koliko daleko dijete treba istegnuti ruku da bi ispružilo, spustilo i podiglo štap, vježba kako umiriti štap da bi spriječilo njihanje magneta amo-tamo.
Pripremila Sanja Dodig
Aktivnost je namijenjena razvoju dječje taktilne percepcije. Ponuđene su senzorne podloge u prozorčićima koje djeca znatiželjno otvaraju istražujući dodirom ponuđene materijale (grubo, glatko, meko, čupavo, hrapavo…).
Pripremila Vilma Grgurinović