PROGRAM INTEGRACIJE I INKLUZIJE DJECE S TEŠKOĆAMA U RAZVOJU U REDOVNE SKUPINE U DJEČJEM VRTIĆU PLOČE
Državnim je pedagoškim standardom (NN 63/08, 90/10) ujedno definirano i da se programi rada za djecu s teškoćama u dječjim vrtićima provode uključivanjem djece u odgojno-obrazovne skupine s redovitim ili s posebnim programom.
Promišljajući o kvaliteti odgojno obrazovnog procesa u odnosu na dijete s teškoćama u razvoju, Dječji vrtić Ploče prepoznao je da rad u uvjetima inkluzije podrazumijeva odgojno obrazovnu praksu koja ima pristup usmjeren na dijete, njegove interese, sposobnosti, vještine i potencijale. Osim što inkluzija pruža djetetu s teškoćama mogućnosti promatranja i oponašanja dobrih modela učenja te životnih interakcija s djecom koja nemaju teškoća, ujedno pridonosi i razvijanju vrtića kao kuće koja promovira jednakopravnost i razumijevanje potreba sve djece. Pri tom, razvija se praksa koja odgovara različitim stilovima i dinamici učenja, različitim mogućnostima stvaralaštva i izražavanja djeteta.
Cilj je Programa integracije i inkluzije djece s teškoćama u razvoju u redovne skupine vrtića osiguravanje optimalnih uvjeta i kvalitetnog sustava podrške razvoju djeteta u uvjetima integracije i inkluzije u vrtiću, kao i jačanje djetetovih osobnih potencijala i kompetencija za samostalno, odgovorno i djelotvorno ponašanje u komunikaciji sa sobom i drugima. Želja nam je različitim edukacijsko-rehabilitacijskim postupcima pripremiti djecu da samostalno funkcioniraju te nadvladaju probleme izazvane teškoćama i povećaju šanse za svakodnevno funkcioniranje.
Zadaće Programa
- Senzibilizirati djecu za uočavanje i poštovanje različitosti kao pozitivnih osobina i bogatstva svijeta u kojem živimo
- Razvijati socijalne vještine kao pretpostavku za razumijevanje i zadovoljavanje osobnih prava i potreba, ali i potreba i prava drugoga
- Razvijati pozitivnu slike o sebi kod djece
- Poticati razvoj sposobnosti suradničkog učenja
- Sustavno raditi na okruženju podrške uvjetima inkluzije.