PROGRAM RADA ZA POTENCIJALNO DAROVITU DJECU PREDŠKOLSKE DOBI DJEČJEG VRTIĆA PLOČE
U ranoj dobi djeca iskazuju uglavnom potencijalnu darovitost koja se još ne očituje u potpunosti kao zrela, produktivna darovitost. Stoga je iznimno važno u ranom djetinjstvu svoj djeci, pa tako i darovitoj, osigurati što stimulativnije okruženje.
Darovito dijete predškolskog uzrasta ima neke posebne potrebe u odgoju i obrazovanju koje proizlaze iz njegovih specifičnih osobina:
- potreba za kontaktiranjem s vršnjacima prema kronološkoj dobi,
- potreba za kontaktiranjem s vršnjacima prema intelektualnoj dobi,
- potreba za neovisnošću u učenju, potreba za izazovima sve do točke moguće pogreške,
- potreba za širokim programom kojim se potiče cjelokupni razvoj djeteta
U njemu se odgojno–obrazovni proces usmjerava na dijete kao aktivnog sudionika tog procesa te stvaranje pozitivnih socijalnih odnosa u kvalitetnom okruženju u vrtiću, kao mjestu cjelovitog razvoja, odgoja i učenja djeteta.
Osiguranje dobrobiti za potencijalno darovito dijete ostvaruje se na osobnoj, emocionalnoj i tjelesnoj razini, na obrazovnoj i na socijalnoj razini, promičući vrijednosti znanja, identiteta, humanizma i tolerancije, odgovornosti, autonomije i kreativnosti. koje se potiču i osnažuju u predškolskim ustanovama: komunikacija na materinjem jeziku, komunikacija na stranim jezicima, matematičke i prirodoslovne kompetencije, digitalne, socijalne i građanske kompetencije, učenje kako učiti, inicijativnost i poduzetnost, te kulturna svijest i izražavanje.
Kroz Program rada s potencijalno darovitom djecom poticat će se razvoj navedenih kompetencija među djecom sličnih interesa i sposobnosti uz individualiziran rad s potencijalno darovitom djecom.