Mali poduzetnici
16. veljače 2016.Pošta
16. lipnja 2018.PUT OKO SVIJETA
PEDAGOŠKA GODINA: 2016./17. god
PROJEKT :„PUT OKO SVIJETA“ - DJEČJI VRTIĆ PLOČE - PODRUČNI OBJEKT KOMIN
SKUPINE:MJEŠOVITE (LAĐARI I GUSARI)
ODGOJITELJICE: MAJA MEDAK, ŽELJANA RADONIĆ I MANUELA BATINOVIĆ
Cilj projekta
Proširiti dječje spoznajePitanje dječaka I.Š. „Tete, a što je to država?“, potaknulo me je da u istraživački centar donesem dječju kartu svijeta, globus i atlas. I.Š. privukla je karta svijeta. Odmah me je zamolio da mu donesem povećalo. Uspoređivao je kartu svijeta i globus. U istraživanju mu se pridružio Matija i rekao: „ Moj ujko živi u Nizozemskoj, u Amsterdamu.“ I. Š. se nadovezao da je njegov stric u Australiji. Pridružuju im se druga djeca i nastaje gužva u istraživačkom centru. Potaknuta zainteresiranošću djece uključila sam cd Put oko svijeta. Cd je nekome postao omiljen zbog glazbe, a neki su sa zanimanjem pratili Nikolino putovanje povezujući ga s kartom svijeta. M.P.: „ Što su beduini? Je li to kad je neko blesav?“ Odgovore na neka pitanja nismo znali, pa smo tražili putem interneta. Istraživali smo pojmove: sjeverni pol, polarni medvjed, kinez, Šangaj, papiga Ara, ocean... Leu je bilo smiješno kako izgledaju beduini, a ugledavši njihove kuće, trebalo je istražiti gdje žive deve.
Kolegica iz dr. skupine rekla je djeci da su Lađari nabavili globus. Začuđeno su je gledali, a M.M. je rekao: „Globus je zglob.“ I.M. je negirao tu tvrdnju: „ Globus je kugla di imaju svi svjetovi“. Uputili su se u susjednu sobu i krenuli u zajednički projekt.
Roditelje smo zamolili da nam pomognu u bogaćenju istraživačkog centra. Tako smo prikupili časopise Drvo znanja i Moj planet. Učiteljica nam je donijela veliku kartu svijeta, pa su djeca išla od jedne do druge tražeći razlike.
Hladni zimski dani poticali su nas na nova istraživanja.
M.K.: „Cili jendek je zamrznut“.
K.Š.: „Jesi li se kliza?“
M.K.: „ Zaledilo se i more. Ko da smo na sjevernom polu.“
Istražujući karakteristike različitih dijelova svijeta djeca su osmislila novu igru „Sjeverni pol – pustinja.“ Nastajali su i zanimljivi likovni radovi. Izrađivali smo leteće balone tehnikom kaširanja. Balone smo objesili u SDB. Kaširanjem je nastala i velika kugla. M.M. je na nju nacrtao kontinente uspoređujući ih s kontinentima iz Atlasa svijeta.
Listajući časopis Drvo znanja djeca su pronašla slike kineza. Pojavilo se pitanje: „ Možemo li i mi jesti sa štapićima?“ Djevojčica I.O. se dosjetila da tu vještinu može vježbati uz pomoć slanih štapića. Osmislila sam natjecanje u jedenju pahuljica sa slanim štapićima. L.V. „Ovo je zeznuto. Da sam se rodija u Kini onda bi pobjedija.“
Zajedno s djecom osmislile smo igru Žabice. Bacajući kocku djeca su skakućući išla od jednog do drugog improviziranog kontinenta.
Za vrijeme doručka N.K. je prolio mlijeko po stolu, a M.M. je usporedio: „Ovo sliči na Sueski kanal.“ I.Š. je to više asociralo na sjeverni pol.
Mama N.K. je donijela pijesak s ušća rijeke Neretve. L.M. se dosjetila da pravimo pustinju. Ova aktivnost se najviše svidjela L.V. Volio je prebacivati pijesak iz posude u posudu. I.M. je pravio oazu za devu: „Oaza je di se deva puni ko cisterna.“
Vrednovanje aktivnosti:
U centru početnog čitanja i pisanja M.D. piše dijalog kojeg je usvojila slušajući mjuzikl. Pozvala je prijateljice, podijelila im uloge i kroz igru se razvila ljubav prema glumi. To je nas odgojiteljice dovelo na ideju da mjuzikl bude dio završne priredbe.
Svako dijete je na neki način pridonijelo izvedbi mjuzikla. Na početku projekta bilo je podsmjeha prema kulturi odijevanja nekih naroda, a na priredbi ta ista djeca su s ponosom obukla odjeću Beduina, Kineza i drugih naroda.
Znajući da su znatiželja, tolerancija, strpljenje i poštovanje važni elementi svakog putovanja, drago nam je da smo osim proširivanja spoznaja utjecali i na proširenje dječjih pogleda na svijet
.ped.god. 2016. / 2017.
Pitanje dječaka I.Š. „Tete, a što je to država?“, potaknulo me je da u istraživački centar donesem dječju kartu svijeta, globus i atlas.